VILKÅR, SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER
DEN GAMLE SKOLE - LEGETØJ ONLINE.
Den Gamle Skole
Emil Neckelmanns vej 11
5220 Odense SØ
Danmark
CVR DK 26 33 07 69
Tlf. (0045) 30 88 55 77
e-mail adresse: post@gamleskole.dk
web-adresse: www.gamleskole.dk
Den Gamle Skole er grundlagt 1992
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder
for alle leverancer fra Den Gamle Skole.
_______________
SIKKERHEDEN
Alle vores legesager lever op til de gældende sikkerhedskrav.
_______________
FORSENDELSESOMKOSTNINGER
Forsendelsesomkostninger kan ses når man går til kurven.
______________
DOKUMENTATION OG VEJLEDNING
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Den Gamle Skole. Vi er naturligvis behjælpelige hvis der er yderligere spørgsmål til de enkelte produkter.
_______________
ORDREBEKRÆFTELSE
Når vi har modtaget Deres ordre, får De med det samme en besked om Deres ordrenummer og det samlede ordrebeløb. Den Gamle Skole anbefaler, at De udskriver eller gemmer denne meddelelse, indtil De har modtaget Deres ordrebekræftelse via e-mail. Vær opmærksom på korrekt indtastning af e-mail adresse således at Deres bekræftelse når rigtigt frem. Ordrebekræftelsen vedhæftes PDF-fil med betingelser.
Vi opbevarer ikke oplysningerne om Deres ordre på en måde, så De senere kan få en kopi af Deres ordrebekræftelse. Husk derfor at gemme den, som De modtager på Deres e-mailadresse umiddelbart efter aftalen er indgået.
_______________
Betaling
Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: VISA/Dankort, MasterCard, Visa Electron og MobilePay.
Ved betaling med Mastercard Debit og Visa Electron, som er debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.
Desuden tilbyder vi offentlige institutioner betaling via EAN faktura.
Beløbet trækkes, når ordren afsendes fra Den Gamle Skole. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.
Levering
Vi leverer med GLS, Post Nord og Fragtmand. Leveringstiden er 1-3 hverdage fra ordren afsendes fra vores lager, såfremt det drejer sig om lagervarer.
Forventet afsendelsesdato fremgår af hjemmesiden inden du gennemfører ordren, samt af din kvittering.
Ved bestilling til hjemmeadresse:
Ved logistiske udfordringer hos transportøren eller hvis der ingen er hjemme på leveringsadressen kan transportfirmaet vælge at ændre leveringen til en pakkeshop.
Ved bestilling til Pakkeshop:
Ved logistiske udfordringer hos transportøren kan transportøren vælge at ændre leveringen til en anden Pakkeshop.
Fortrydelsesret
Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 90 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet ”tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”.
Fortrydelsesfristen udløber 90 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
Hvis du bryder plomberingen på film, spil eller computersoftware mister du din fortrydelsesret.
Sådan fortryder du
Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Dette kan gøres via e-mail til post@gamleskole.dk, på tlf. +45 30885577, eller ved at benytte standardfortrydelsesformular nederst på siden.
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Emil Neckelmanns Vej 11, 5220 Odense SØ uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Vi har ikke mulighed for at hente returpakker i pakkeshops. Vi anbefaler at du ikke anvender DAO til returforsendelser.
Du skal selv betale for returnering af varen.
Du er ansvarlig for at pakken kommer frem til vores lager. Vi anbefaler at du anvender track and trace, så du hele tiden kan følge pakken.
Udgifterne for returnering i Danmark forventes højst at beløbe sig til ca. 160 DKK, såfremt varen bliver sendt som pakke med Post Nord.
Se eventuelt mere på Post Nords hjemmeside eller på GLS.dk
Nogle varer kan i kraft af deres størrelse ikke returneres med normal post og vil i stedet skulle returneres med fragtfirma. Dette gælder for de fleste pools, legehuse, elbiler, trampoliner etc.
Prisen for returnering med fragtbil i Danmark forventes højst at beløbe sig til 1000 kr. Returfragt prisen afhænger dog af varernes vægt og volumen samt det antal kilometer, varerne skal fragtes. Der er typisk en fast pris pr. km. Vær opmærksom på, at der kan være prisforskel afhængig af, hvilken transportør du vælger at bruge. Du kan indhente et tilbud på pris for returnering af dine varer ved at kontakte et transportfirma.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når vi har modtaget din returforsendelsen på vores lager, refunderer vi betalingen modtaget fra dig ved køb.
Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Der pålægges ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Varens stand ved returnering og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Reklamation– hvis der er noget galt med varen
Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.
Lider varen af en fejl eller mangel, vil Den Gamle Skole sørge for at reparere varen eller alternativt foretage ombytning, hvis det ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for Den Gamle Skole.
Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.
Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Send varen forsvarligt emballeret.
Klagemuligheder
Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klage løsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk.
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: post@gamleskole.dk
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Den Gamle Skole
Emil Neckelmanns Vej 11
5220 Odense SØ
Tlf. (0045) 30 88 55 77
e-mail: post@gamleskole.dk
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)/ angiv ordrenr.
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens kontakt oplysninger - Tlf. (*)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter)
- Dato
(*) Det ikke relevante udstreges